37. İstanbul Film Festivali dün sona erdi. Rahmi M. Koç Müzesi’nde düzenlenen törenle Altın Laleler sahiplerini buldu. Uluslararası Yarışmada Altın Lale’yi Valeska Grisebach’ın “Western”i alırken, Jüri Özel Ödülünü Nelson Carlo de los Santos Arias’ın “Cocote”si aldı. Sinemada İnsan Hakları Ödülü’nü Sharunas Bartas’ın “Ayaz”ı kazandı. Sundance’ten Jüri Büyük Ödülüyle dönen “Kelebekler”, İstanbul Film Festivali’nde Onat Kutlar anısına verilen Jüri Özel Ödülü ve En İyi Erkek Oyuncu Ödülüne layık görüldü. Ulusal Yarışmada Altın Lale’yi Vuslat Saraçoğlu yönettiği “Borç” aldı.
Altın Lale Uluslararası Yarışma
Altın Lale
Western (Valeska Grisebach)
Jüri Özel Ödülü
Cocote (Nelson Carlo de los Santos Arias)
Sinemada İnsan Hakları Yarışması
Sinemada İnsan Hakları Ödülü
Ayaz / Frost (Sharunas Bartas)
“Jüri olarak Sinemada İnsan Hakları bölümünde yer alan filmleri izlemek müthiş bir yolculuk oldu bizim için. Bu bölümden tek bir filmi ödüllendirmek çok zorlu olsa da seçtiğimiz filmin savaş şartları altında insan ruhunun karmaşıklığını büyük bir derinlikle yakaladığını düşünüyoruz.”
Ulusal Yarışma
Altın Lale En İyi Film
Borç (Vuslat Saraçoğlu)
En İyi Yönetmen
Yol Kenarı filmiyle Tayfun Pirselimoğlu
Jüri Özel Ödülü – Onat Kutlar anısına
Kelebekler (Tolga Karaçelik)
Mansiyon
Hewno Bêreng / Renksiz Rüya (Mehmet Ali Konar)
En İyi Senaryo Ödülü
Sofra Sırları filmiyle Ümit Ünal
En İyi Kadın Oyuncu Ödülü
Sofra Sırları filmindeki rolüyle Demet Evgar
En İyi Erkek Oyuncu Ödülü
Kelebekler filmindeki rolüyle Tolga Tekin ve Yol Kenarı filmindeki rolüyle Tansu Biçer
En İyi Görüntü Yönetmeni Ödülü
Kaçış filmiyle Florent Herry
En İyi Kurgu Ödülü
Sofra Sırları filmiyle Osman Bayraktaroğlu
En İyi Özgün Müzik Ödülü
Güvercin filmiyle Canset Özge Can
Ulusal Kısa Film Yarışması
En İyi Kısa Film
Sana İnanmıyorum Ama Yerçekimi Var (Umut Subaşı)
“Günlük yaşamın tuhaf saçmalıklarını çok zorlu olsa da birçok anlatı katmanından kesitlerle sunabildiği için…”
Mansiyon
Doğu Yakası (Harun Durmuş)
“Aşina olduğumuz mülteci krizini özgün ve hareketli bir yönetmenlik becerisiyle dönüştürebildiği için…”
Ulusal Belgesel Yarışması
En İyi Belgesel
Parçalar (Rojda Akbayır)
“Kişisel ve fazlasıyla kırılgan bir öyküyü yinelenen toplumsal trajedilerin yaşandığı bir coğrafya sahnesinde, evrensel ve dengeli bir anlatıma dökmeyi başardığı için…”
Seyfi Teoman En İyi İlk Film Ödülü
Güvercin (Banu Sıvacı)
FIPRESCI Ödülleri
Uluslararası Yarışma’da
The Rider (Chloé Zhao)
“Erkekliğin kırılganlığını betimlerken kullandığı, gerçekçi anlatımı incelikli bir görsel şiirsellikle birleştiren estetik tarzı nedeniyle…”
Ulusal Yarışma’da
Körfez (Emre Yeksan)
“Günümüz Türkiye’sinin rahatsızlıklarına sarsıcı bir anlatımla yaklaşması ve özgün yönetmenlik becerisi nedeniyle…”
Ulusal Kısa Film Yarışması’nda
Kötü Kız (Ayce Kartal)
“Çocukluğa dair peşini bırakmayan huzursuzlukları, güzel, sofistike ve moral yükseltici bir şekilde, özgün ve güçlü sinemasal sesinin esin kaynağına dönüştürmesi nedeniyle…”